حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «عزیزان من! بدانید این راه احتیاج دارد به تقوا. بدانید بهترین تبلیغ، تبلیغی است که شخصیّت عملی شما نسبت به آن اهداف و آرمانهای شما انجام خواهد داد و اثری که خواهد گذاشت: مَن نَصَبَ نَفسَهُ لِلنّاسِ اِماماً فَلیَبدَأ بِتَعلِیمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعلیمِ غَیرِه؛ اوّل روی خودمان باید کار کنیم ... اخلاق و معنویّت، البتّه با دستور و فرمان به دست نمی‌آید،  پس حکومتها نمیتوانند آن را با قدرت قاهره ایجاد کنند، امّا خود باید منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند.»
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانیه گام دوم انقلاب، تصویر تابلویی که  حکمت ۷۳ نهج البلاغه در آن توسط مرحوم حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مرتضی نجومی نوشته شده است و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  آن را در اتاق دیدارهایشان خود نصب کرد‌ه‌اند را منتشر می‌کند.

ترجمه حکمت ۷۳ نهج‌البلاغه: آن که خود را در مرتبه پیشوایی قرار می‌دهد باید پیش از مؤدب نمودن مردم به مؤدب نمودن خود اقدام کند، و پیش از آن‌که دیگران را به گفتار ادب نماید، باید به کردارش مؤدب به آداب کند، و آن‌که خود را بیاموزد و ادب نماید به تعظیم سزاوارتر است از کسی که فقط دیگران را بیاموزد و تأدیب کند.

    

             اگر مایل بودید می توانید حمایت (بدون هزینه) خود را از طریق کلیک بر کلمه #حامی_باشیم  و با رد تبلیغ انجام دهید.