ماجرا از چه قرار است؟ جدا کردن کودکان از والدینی که بدون مجوز وارد خاک آمریکا می‌شوند راه حل رئیس‌جمهور آمریکا برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا است. این سیاست تحمل صفر در برابر مهاجران نام گرفته است. دولت فدرال آمریکا این دسته از مهاجران را به بهانه ورود غیرقانونی بازداشت می‌کند. این کودکان توسط عوامل پلیس مرزی، به دفتر اسکان پناهندگان تحویل می‌شوند. بعد از آن، هفته‌ها و ماه‌ها در مراکز نگهداری دولتی صبر می‌کنند تا خویشاوند یا حمایت‌گری برای نگهداری از آنها در مدتی که پرونده‌ پناهندگی والدینشان بررسی می‌شود، پیدا شود.
گزارشگرانی که این مراکز را دیده‌اند، می‌گویند صدها کودک در قفس‌هایی با کف بتنی و جدا از خانواده‌هایشان نگهداری می‌شوند. حدود ۲۰۰۰ کودک در سراسر آمریکا بین ۱۹ آوریل تا ۳۱ مه از والدین خودشان جدا شدند.
رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس به مسئله‌ی جدا کردن چند هزار بچه از مادرهایشان در آمریکا اشاره کردند. «امروز این مسئله‌ی جدا کردن چند هزار بچّه از مادرهایشان در آمریکا یک مسئله‌ی کوچکی نیست؛ مسئله‌ی خیلی بزرگی است. گریه‌ی این بچّه‌ها را انسان در تلویزیون طاقت نمی‌آورد بشنود؛ چطور اینها حاضرند به‌خاطر یک سیاستی، به‌خاطر یک اجرائی، یک چنین مقدّمه‌ی غلط و جنایت‌باری را انجام بدهند که چند هزار بچّه را از مادرشان [جدا کنند]! اینها این[جور] هستند.» 
۱۳۹۷/۰۳/۳۰
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب، نماهنگ «آمریکا این است» را منتشر می‌کند.

           

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید : 

             اگر مایل بودید می توانید حمایت (بدون هزینه) خود را از طریق کلیک بر کلمه #حامی_باشیم  و با رد تبلیغ انجام دهید.