۱- کتاب جذاب
بدون تعارف سرعت همه ی ما در خواندن کتاب های داستان خیلی بیشتر از سایر کتاب ها است، خصوصا وقتی حسابی با کتاب انس بگیریم دیگر زمین گذاشتنش کار راحتی نیست.
حالا اگر همین کتاب، یک کتاب خاطره باشد جذاب تر هم خواهد شد، اصلا آدم دلش ضعف می رود برای اینکه بنشیند و خاطرات هیجان انگیز یک زندگی متفاوت را گوش کند. انگار تجربه هایی که نویسنده داشته را با اندکی تفاوت ، تو هم حس می کنی. کم کم با او همراه شده و وقتی کتاب رو به پایان باشد گاهی دلت میگیرد. 
           
۲- خاطرات خواندنی
30 خاطره ی جذاب از دختر ایرانی و مسلمان که درسش را خوب خوانده و حالا تصمیم دارد برای تحصیل در مقطع دکتری به کشور فرانسه سفر کند. این ماجرا بیش از هرکس برای دخترانی از همین فرهنگ جذاب خواهد بود. فکرش را بکنید، نشسته اید پای خاطرات خوشمزه ای که از خوابگاهی در پاریس می شنوید تا ماجرای دست ندادن با اساتید دانشگاه و خواندن دعای عهد در اتاق های همین خوابگاه، تازه! نویسنده داستان پذیرفته نشدنش در بهترین دانشگاه این کشور تنها به دلیل حجاب را هم برای‌تان مفصل تعریف می کند.
   
۳- نماینده ایران
خوب که با او همراه شوی لمس می کنی و حرف او را خوب می فهمی وقتی که می گوید: چند سال پیش وقتی برای تحصیل وارد فرانسه شدم، فکر می‌کردم فقط یک دانشجوی دکترای طراحی صنعتی هستم. اما دقایق زیادی نگذشت تا بفهمم پیش از اینکه دانشجو باشم در هر مقطع یا هر رشته‌ای، نماینده ایرانم و رفتار و گفتارم بیش از اینکه معرف "من" باشند، معرف یک مسلمان ایرانی است. برای کسی مهم نبود من چه می‌کنم و چه می‌خوانم. چیزی که اطرافیانم می‌خواستند بدانند پاسخ سوالات و شبهات ذهنشان بود درباره‌ی هر چه به ایران مربوط می‌شد. مسئولیتم خیلی سنگین‌تر از آن بود که فکرش را می‌کردم. و اینچنین بود که سفیر ایران شدم.

             اگر مایل بودید می توانید حمایت (بدون هزینه) خود را از طریق کلیک بر کلمه #حامی_باشیم  و با رد تبلیغ انجام دهید.