۱- بهترین فرصت
از سالهای اول اشغال فلسطین تا کنون دو راهبرد در مقابل اشغالگران وجود داشته است: سازش و مقاومت. این دو محور کمابیش موازی با هم توسط بازیگران منطقه ای مختلف دنبال شده است. برخی از کشورهای عربی که در سالهای اول اشغال، جنگ های پراکنده ای برای آزادسازی زمین های اشغالی تدارک دیدند، بعد از شکست تغییر مسیر دادند. برای مثال مصر یکی از پیشگامان جنگ های شش روزه و یوم کیپور بود. ولی پس از شکست در آنها، خود به عامل اصلی یکی از ننگین ترین پیمان های صلح تاریخ تبدیل شد؛ پیمان صلح کمپ دیوید با صهیونیست ها که در نهایت صرفا بهانه ای برای پیشروی های بی سر و صدای اشغالگران در طول این سالها بوده است.

      
۲- هدف تفاهم
حالا و بعد از گذشت قریب به هفتاد سال اشغالگری این دوگانه هنوز ادامه دارد. از یک طرف نیروهای مقاومت توانسته اند مانع از پیشروی صهیونیست ها شوند و در برخی جنگ ها به جای شکست های سابق، از دشمن صهیونیست زهر چشم هم بگیرند؛ ولی از طرف دیگر خط و خطر سازش با قدرت روزافزون در حال تلاش برای معامله سرزمین های اشغالی است. 
          
۳- معامله قرن
یکی از آخرین نقشه های آمریکایی - صهیونیستی با همراهی متحدان منطقه ای آنها معامله قرن است. این معامله با هدف پایان بخشیدن نهایی و زدن تیر آخر بر مسئله فلسطین طرح ریزی شده است. برنامه ای که به فکر صهیونیست‌ها، قلدری آمریکایی‌ها و پول سعودی‌ها طرح ریزی شده است. در این طرح که به معامله کوشنر (داماد صهیونیست ترامپ) نیز مشهور است، چند نکته مهم قابل توجه است؛ کشور جعلی اسرائیل در این معامله به رسمیت شناخته خواهد شد؛ نیمه از کرانه باختری به صهیونیست‌ها واگذار می شود و بیت المقدس به طور کامل در اختیار صهیونیست ها قرار می گیرد و آنها در این نواحی علاوه بر مناطقی که در هفتاد سال اخیر تشکیل شده است، کشور جعلی خود را تشکیل می دهند. 
 
 
این معامله با هدف پایان بخشیدن نهایی و زدن تیر آخر بر مسئله فلسطین طرح ریزی شده است
    
۴- ظلم بزرگ
 از طرف دیگر در این معامله، فلسطینیان از حق بازگشت به زادگاه خود به طور کامل محروم خواهند شد؛ حقی که حتی در قطعنامه‌های سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است. بخش دیگری از آوارگان فلسطینی با هزینه سعودی به زندگی خود در اردن و مصر ادامه خواهند داد و باید سرزمین مادری خود را به فراموشی بسپارند. 
 
 
فلسطینیان از حق بازگشت به زادگاه خود به طور کامل محروم خواهند شد
    
۵- معامله قرن
دشمنان در تلاش هستند تا راهکار رفراندوم برای تعیین وضعیت سرزمین های اشغالی را با معامله قرن به فراموشی بسپارند و گروه های مقاومت را به عنوان مقصران وضعیت زندگی فلسطینیان معرفی کنند؛ نقشه ای که با آن تلاش می کنند تا مردم فلسطین پشت گروه های مقاومت را خالی کرده و آنها را تنها بگذارند. صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و متحدان منطقه‌ای آنها برای اجرای معامله قرن به لطف خداوند هرگز موفق نخواهند شد. مردم فلسطین بر سر آرمان آزادی سرزمین‌های اشغالی استوار ایستاده اند و مسلمانان از آنها حمایت خواهند کرد؛ زمین‌های فلسطینی‌ها حتی یک سانتی‌متر کمتر به هیچ عنوان قابل قبول نیست و هرگز نمی‌توان در عین مسلمان بودن، سیطره نامشروع صهیونیست‌ها را به رسمیت شناخت. 
 
 
هرگز نمی‌توان در عین مسلمان بودن، سیطره نامشروع صهیونیست‌ها را به رسمیت شناخت

             اگر مایل بودید می توانید حمایت (بدون هزینه) خود را از طریق کلیک بر کلمه #حامی_باشیم  و با رد تبلیغ انجام دهید.